Ο καιρός

Κρουαζιέρες


24ωρη απεργία ΠΝΟ

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το Σωματείο Εργαζομένων Πλοηγικού Σταθμού Διώρυγας Κορίνθου ‘Ο Τρίτων’ ανακοίνωσε την συμμετοχή του στην εξαγγελθείσα 24ωρη απεργία της ΠΝΟ, πιο συγκεκριμένα η απεργία θα ξεκινήσει στις 06:00 της Τετάρτης 09.04.2014 και θα λήξει στις 06:00 της Πέμπτης 10.04.2014.

Κατά συνέπεια σας γνωρίζουμε ότι αναμένονται πιθανές καθυστερήσεις στην πραγματοποίηση διελεύσεων ρυμουλκούμενων πλοίων καθώς και πλοίων που χρήζουν πλοηγικών υπηρεσιών στη Διώρυγα της Κορίνθου.

Για περισσότερες πληροφορίες ή/και τυχόν διευκρινίσεις επικοινωνήστε μαζί μας:

Διοικητικές Υπηρεσίες – εργάσιμες ώρες 

Τηλ. 27410 30880, Fax 27410 30884

Πύργος Ελέγχου & Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών – 24 ώρες

Τηλ. 27410 30886, Fax 27410 30887, e-mail: csd@aedik.gr



48ωρη απεργία ΠΝΟ-4ωρες στάσεις εργασίας

Σας ενημερώνουμε ότι κατόπιν εξαγγελίας της ΠΝΟ για 48ωρη Πανελλαδική Απεργία από τις 06:00 της Δευτέρας 31.03.2014 με λήξη στις 06:00 της Τετάρτης 02.4.2014, το Σωματείο Εργαζομένων Πλοηγικού Σταθμού Διώρυγας Κορίνθου ‘Ο Τρίτων’ ανακοίνωσε την συμμετοχή του με τετράωρες στάσεις εργασίας που θα λάβουν χώρα από 10:00 έως 14:00, από 18:00 έως 22:00 και από 02:00 έως 06:00 για τις δυο ημέρες.

Κατά συνέπεια αναμένονται πιθανές καθυστερήσεις στην πραγματοποίηση διελεύσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες ή/και τυχόν διευκρινίσεις επικοινωνήστε μαζί μας:

Διοικητικές Υπηρεσίες – εργάσιμες ώρες 

Τηλ. 27410 30880, Fax 27410 30884

Πύργος Ελέγχου & Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών – 24 ώρες

Τηλ. 27410 30886, Fax 27410 30887, e-mail: csd@aedik.gr



Δελτίο Τύπου Ολοκλήρωσης Επιστροφής Κεφαλαίου στο Ελληνικό Δημόσιο

Δελτίο Τύπου

 

                                                                                                                               

 

Ισθμία, 11 Νοεμβρίου 2013

 

 

 

Ολοκληρώθηκε σήμερα 11/11/2013 η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ποσού 201.000 ευρώ (διακόσιες μία χιλιάδες ευρώ) μέσω μείωσης του Μετοχικού Κεφαλαίου της Α.Ε.ΔΙ.Κ.

 

Η επιστροφή των 201.000 ευρώ στο Υπουργείο Οικονομικών έρχεται να συμβάλλει στην ενίσχυση των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την χώρα μας και είναι αποτέλεσμα του νοικοκυρέματος των οικονομικών της εταιρείας η οποία φαίνεται να κλείνει το 2013 με κέρδη μεγαλύτερα των 850.000 ευρώ.

 

Επισημαίνεται ότι το παραπάνω μέγεθος λειτουργικής κερδοφορίας είναι το μεγαλύτερο από το 1980 έως σήμερα.

 

Η οικονομική εξυγίανση της εταιρείας εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε από την Διοίκηση που διορίσθηκε τον Μάρτιο του 2011.

 

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 τελευταίο έτος λειτουργίας της ιδιωτικής εταιρείας ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Α.Ε η ζημία ανήλθε στις 900.000 ευρώ περίπου, το 2010 έτος πρώτης λειτουργίας από το Ελληνικό Δημόσιο η λειτουργική ζημία ανήλθε στο ποσό των 3.450.000, το 2011 η ζημία περιορίστηκε στις 700.000 ευρώ, το 2012 τα κέρδη ανήλθαν στις 200.000 ευρώ ενώ η πρόβλεψη εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2013 δείχνει ότι τα κέρδη θα ανέλθουν στις 850.000 ευρώ.

 

Δι/κό Ετος

 

 

Λειτουρ. Έσοδα

 

 

Κόστος Μισθοδ.

 

 

Αριθ.
Εργαζ.

 

(31.12)

 

 

 

Λειτουργικές Δαπάνες

 

 

Συνολικό Λειτουργικό Κόστος

 

 

Λειτ/κό Κέρδος

 

 

Φορέας

 

 

2009

 

 

6.100.000

 

 

5.266.973

 

 

117

 

 

1.731.946

 

 

6.998.919

 

 

-898.919

 

 

Περίανδρος ΑΕ

 

 

2010

 

 

4.828.313,36

 

 

5.238.736

 

(11μήνες )

 

 

 

107

 

 

3.020.510

 

 (11 μήνες)

 

 

 

8.259.246

 

(11 μήνες)

 

 

 

-3.430.932,64 (11 μήνες)

 

 

Δημόσιο

 

 

2011

 

 

4.862.213,75

 

 

3.920.082

 

 

98

 

 

1.647.390

 

 

5.567.472

 

 

-705.258,25

 

 

Δημόσιο

 

 

2012

 

 

4.490.439,68

 

 

2.967.937

 

 

89

 

 

1.318.384,88

 

 

4.286.321,88

 

 

204.117,80

 

 

Δημόσιο

 

 

2013

 

 

4.500.000

 

 

2.400.000

 

 

81

 

 

1.250.000

 

 

3.650.000

 

 

850.000

 

 

Δημόσιο

 

 

Σχετικός πίνακας λειτουργικών αποτελεσμάτων από 2009 έως 2013* πρόβλεψη.

 

Πρόθεση της Διοίκησης είναι η συνέχιση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης της εταιρείας, η αντικατάσταση των γερασμένων πλωτών μέσων και η περεταίρω μείωση του προσωπικού και του κόστους λειτουργίας για να γίνει η Διώρυγα της Κορίνθου μια σύγχρονη και λειτουργική επιχείρηση.

 

 

Παράλληλα έχοντας επιτύχει την οικονομικής εξυγίανση και επί της διαπιστωμένης  ανάγκης να γίνουν έργα ευρείας κλίμακας, για να μπορεί επαρκώς η διώρυγα να ανταποκριθεί  στις αυξανόμενες ανάγκες της ναυτιλίας και του τουρισμού η διοίκηση μελέτησε διάφορα εναλλακτικά σενάρια και κατέληξε στο παρακάτω συμπέρασμα.

 

Η Διώρυγα που λειτουργεί από το 1893 για να ανταποκριθεί στις  σημερινές ανάγκες της ναυσιπλοΐας, του τουρισμού και της  οικονομίας, χρειάζεται οπωσδήποτε να ενταχθεί  στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών ώστε να μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις είτε για την επαρκή συντήρησή της είτε για την διαπλάτυνσή και εκβάθυνσή της.

 

Παράλληλα στην περίπτωση διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της Διώρυγας  ( το αρχικό σχέδιο  είναι 44 μέτρα πλάτος), τα οφέλη στην ναυτιλία και στον τουρισμό θα είναι μακροχρόνια πολύ  μεγάλα και η Διώρυγα της Κορίνθου θα μπορεί πια με επάρκεια να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αιώνα που διανύουμε.

 

Η Διοίκηση της Εταιρείας εκτιμά ότι η διαπλάτυνση και η εκβάθυνση της Διώρυγας της Κορίνθου είναι ένα απολύτως αναπτυξιακό έργο που εκτός από τα άμεσα οικονομικά αποτελέσματα για την Διώρυγα                                  (πενταπλασιασμός των εσόδων), θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του Τουρισμού, της Ναυτιλίας και γενικότερα της Οικονομίας μας.

 

Το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Διώρυγας Κορίνθου έτους 2013-2016 που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στις 11.09.2012.

 

Παρόλα αυτά η απόφαση για την υλοποίηση της πρότασης αυτής ανήκει αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία, καθώς αυτού του μεγέθους έργα αποτελούν κεντρικές πολιτικές επιλογές, το δε έργο της Διοίκησης της εταιρείας είναι να σχεδιάζει και να προτείνει τις στρατηγικές και την πολιτική ανάπτυξής τους.

 

 

 

 

Στοιχεία επικοινωνίας

 

Τηλ.: 27410 30880, Fax: 27410 30884

 

E-mail: corinth_canal@aedik.gr

 

 



Ομιλία Προέδρου Δ.Σ. κου Κωνσταντίνου Μπαρκαγιάννη στην εκδήλωση συμπλήρωσης 120 ετών από τα εγκαίνια της Διώρυγας Κορίνθου

ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ

 

Κ. ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΡΧΑ

 

Κ. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 

Κ. ΔΗΜΑΡΧΕ

 

Κ. ΠΡΕΣΒΙΣ

 

Κ.Κ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 

Κ.Κ.  ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ

 

ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ

 

ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ

 

 

            Πριν από 120 χρόνια στις 25 Ιουλίου έτους 1893 παρουσία του Μητροπολίτη Κορινθίας, του Βασιλέως Γεωργίου Α, σύσσωμης της Ελληνικής Κυβέρνησης και πλήθος κόσμου έγιναν τα εγκαίνια λειτουργίας  της Διώρυγας Κορίνθου.

 

            Το όνειρο σύνδεσης του Κορινθιακού κόλπου με τον Σαρωνικό που ξεκινά από την αρχαιότητα, από τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο το 602π.Χ., έγινε πραγματικότητα 2500 χρόνια μετά.

 

            Ο Περίανδρος διακρίθηκε από την έντονη δραστηριότητα του για έργα οικονομικής και πολιτιστικής σημασίας και ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε την διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου. Το σημαντικό αυτό έργο δεν μπόρεσε τότε να πραγματοποιηθεί γιατί τα τεχνικά μέσα της εποχής ήταν πολύ δύσκολο να το πραγματοποιήσουν. Επειδή όμως το εμπόριο της Κορίνθου ήταν σε μεγάλη ανάπτυξη αποφάσισε να κατασκευάσει ένα ειδικής κατασκευής πλακόστρωτο δρόμο που ξεκινούσε από τις ΚΕΓΧΡΙΕΣ και κατέληγε στο ΛΕΧΑΙΟ  τον περίφημο ΔΙΟΛΚΟ. Ένα μεγάλο μέρος του αρχαίου Δίολκου σώζεται ως τις μέρες μας και η ανάδειξη του από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς κρίνεται επιβεβλημένη.      

 

            Η προσπάθεια διάνοιξης του Ισθμού από τον Νέρωνα σε σχέδιο του Ιουλίου Καίσαρα κρίνεται πληρέστατη. Ξεκίνησε το 67 π.χ και περίπου είχαν κατασκευαστεί τα πρώτα 3,000 μέτρα από την πλευρά του Κορινθιακού κόλπου. Το έργο σταμάτησε όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στην Ρώμη για να αντιμετωπίσει την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. Τελικά με τον θάνατο του Νέρωνα του έγινε λίγο μετά την επιστροφή του στη Ρώμη το έργο ματαιώθηκε. Μάλιστα κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου στην νεώτερη εποχή, ευρέθησαν 26 δοκιμαστικά φρεάτια βάθους 15-25 μέτρων, η δε τελική θέση στην που χαράχτηκε η σημερινή διώρυγα,  ταυτίζεται με αυτήν του Ιουλίου Καίσαρα. Στην χιλιομετρική θέση 1050 από τον Κορινθιακό υπάρχει λαξευμένη στον βράχο η προτομή του Νέρωνα.

 

            Μετά την επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση της  Ελλάδας ο πρώτος κυβερνήτης  Ιωάννης Καποδίστριας, μεταξύ των έργων που είχε οραματιστεί ήταν και η διάνοιξη της Διώρυγος. Δυστυχώς η αδυναμία εξασφαλίσεως της αναγκαίας χρηματοδότησης ακύρωσε προσωρινά το έργο.

 

            Η ιδέα όμως δεν είχε εγκαταλειφθεί, το 1869 τίθεται σε λειτουργία η διώρυγα του Σουέζ, έτσι τον Νοέμβριο του 1869 επί πρωθυπουργίας του Θρασύβουλου Ζαϊμη ψηφίσθηκε ο νόμος  περί της ‘Διορύξεως του Ισθμού της Κορίνθου. Με τον νόμο αυτό είχε το δικαίωμα η Κυβέρνηση να παραχωρήσει σε εταιρεία η ιδιώτη το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης της Διώρυγας την Κορίνθου.                      

 

 Το 1881 το Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε το δικαίωμα διορύξεως και εκμεταλλεύσεως του Ισθμού  για 99 χρόνια στον Ούγγρο φιλέλληνα στρατηγό Στέφανο Τυρρ.

 

            Το 1882 ο Τυρρ ίδρυσε στο Παρίσι ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία “Διεθνής Εταιρεία της θαλασσίου Διώρυγος της Κορίνθου” με την εγγύηση και χρηματοδότηση γαλλικών τραπεζών.

 

            Το έργο προχώρησε μέσα από πολλές περιπέτειες μέχρι το 1889 όταν με την εξάντληση των κεφαλαίων της διεκόπησαν οι εργασίες και η εταιρεία διέκοψε τις εργασίες .

 

            Τον Μάρτιο του 1890 ο Πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης ο θεμελιωτής των υποδομών του νεώτερου ελληνικού κράτους και ο πλέον ένθερμος υποστηρικτής για την πραγματοποίηση της Διώρυγας, ανέθεσε στον ΑΝΔΡΕΑ ΣΥΓΓΡΟ  την συνέχιση του έργου.

 

            Το έργο τελικά ολοκληρώθηκε το 1893 και την 25/7/1893 έγιναν τα εγκαίνια του.

 

            Η εταιρεία που ίδρυσε ο Συγγρός το έτος 1906 διέκοψε την λειτουργία της λόγω οικονομικών προβλημάτων.

 

            Την εκμετάλλευση λειτουργίας το 1906 ανέλαβε η Εθνική τράπεζα και γι αυτό ίδρυσε την Νέα Ανώνυμη Εταιρεία της  Διώρυγος της Κορίνθου που λειτούργησε μέχρι 31/10/1980.

 

            Στις 01/11/1980 το Ελληνικό δημόσιο ανέλαβε την ευθύνη λειτουργίας της ιδρύοντας την ΑΝΏΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΊΑ ΔΙΏΡΥΓΑΣ της Κορίνθου

 

            Από το 2001 έως αρχές του 2010 η εκμετάλλευση της διώρυγας παραχωρήθηκε στην ιδιωτική εταιρεία ΠΕΡΊΑΝΔΡΟΣ Α.Ε η οποία όμως πτώχευσε λόγω εκτεταμένων ζημιών.

 

            Από τις 10/02/2010 έως σήμερα την ευθύνη λειτουργίας έχει και πάλι το Ελληνικό Δημόσιο.

 

            Η  Διώρυγα έχει μήκος 6343 μέτρα, πλάτος 24,60 μέτρα στην επιφάνεια της θάλασσας και 21 μέτρα στον βυθό και βάθος 8 μέτρα

 

            Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μελέτες κατασκευής του έργου το πλάτος της διώρυγας είχε προγραμματιστεί να  γίνει στα 44 μέτρα και όχι στα 24,6 μέτρα που τελικά κατασκευάστηκε. Η μείωση του πλάτους από τα 44 μέτρα στα 24 έγινε για καθαρά οικονομικούς λόγους.  

 

            Η Διώρυγα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλασσίων συγκοινωνιών μεταφορών  και περισσότερα από 1.500.000 πλοία διαφόρων διαστάσεων και εθνικοτήτων έχουν κάνει χρήση της λειτουργίας της από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα

 

            Αποτελεί τον πιο σύντομο και ασφαλή δρόμο για τα πλοία που προέρχονται από τα λιμάνια του Ιονίου πελάγους , τη Αδριατικής , της Νότιας Ιταλίας και κατευθύνονται στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέχρι τον Εύξεινο Πόντο και αντίστροφα.

 

            Η Διώρυγα της Κορίνθου δεν αποτελεί απλώς ένα διεθνή κόμβο θαλασσίων μεταφορών, αλλά είναι και σπουδαίος τουριστικός προορισμός. Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από το εσωτερικό και το εξωτερικό την επισκέπτονται κάθε χρόνο για να θαυμάσουν το μεγάλο αυτό έργο , να κάνουν τον διάπλου του καναλιού και αρκετοί να επιδοθούν σε μια νέα δραστηριότητα που γίνεται σ αυτό το σημείο το αιωρούμενο άλμα (bungee jumping).

 

            Η Διοίκηση αντιλαμβανόμενη την τεράστια σημασία που έχει η τουριστική αξιοποίηση της διώρυγας, έχει σχεδιάσει επενδύσεις που θα ολοκληρωθούν το 2015 που θα αναβαθμίσουν τον χώρο προσφέροντας παράλληλα απασχόληση σε πολλούς συμπολίτες μας.

 

              Κυρίες και κύριοι

 

            Τον Μάρτιο του 2011 η κυβέρνηση ανέθεσε στο Νέο Διοικητικό Συμβούλιο, του οποίου έχω την τιμή να είναι είμαι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, την Διοίκηση της εταιρείας, με την διπλή αποστολή αφ’ ενός να εξυγιανθεί οικονομικά η εταιρεία, αφ’ ετέρου να εξετασθεί η δυνατότητα διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της Διώρυγας ώστε να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις της ναυτιλίας και του τουρισμού.

 

            Η οικονομική εξυγίανση της εταιρείας είναι πλέον πραγματικότητα.

 

             Φέτος τα λειτουργικά κέρδη θα ξεπεράσουν τις 850.000 ευρώ και το μέγεθος αυτής της λειτουργικής  κερδοφορίας είναι το μεγαλύτερο από το 1980 έως σήμερα.

 

            Έχοντας επιτύχει την οικονομική της εξυγίανση η Διώρυγα της Κορίνθου μπορεί πλέον με αισιοδοξία να σχεδιάζει  το μέλλον της.

 

            Στην δεύτερη αποστολή και επί της διαπιστωμένης ανάγκης να γίνουν έργα ευρείας κλίμακας , για να μπορεί επαρκώς η διώρυγα να ανταποκριθεί  στις αυξανόμενες ανάγκες της ναυτιλίας και του τουρισμού η διοίκηση μελέτησε διάφορα εναλλακτικά σενάρια και κατέληξε στο παρακάτω συμπεράσμα.

 

 

 

   Η Διώρυγα που λειτουργεί από το 1893 για να ανταποκριθεί στις  σημερινές ανάγκες της ναυσιπλοΐας, του τουρισμού και της  οικονομίας, χρειάζεται οπωσδήποτε να ενταχθεί  στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών ώστε να μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις είτε για την επαρκή συντήρησή της είτε για την διαπλάτυνσή και εκβάθυνσή της.

 

   Παράλληλα στην περίπτωση διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της Διώρυγας  ( το αρχικό σχέδιο  είναι 44 μέτρα πλάτος), τα οφέλη στην ναυτιλία και στον τουρισμό θα είναι μακροχρόνια πολύ  μεγάλα και η Διώρυγα της Κορίνθου θα μπορεί πια με επάρκεια να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αιώνα που διανύουμε.

 

   Η Διοίκηση της Εταιρείας εκτιμά ότι η διαπλάτυνση και η εκβάθυνση της Διώρυγας της Κορίνθου είναι ένα απολύτως αναπτυξιακό έργο που εκτός από τα άμεσα οικονομικά αποτελέσματα για την Διώρυγα                                  (πενταπλασιασμός των εσόδων), θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του Τουρισμού, της Ναυτιλίας και γενικότερα της Οικονομίας μας.

 

 

 

 Το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Διώρυγας Κορίνθου έτους 2013-2016 που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στις 11.09.2012.

 

 

Παρόλα αυτά η απόφαση για την υλοποίηση της πρότασης αυτής ανήκει αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία, καθώς αυτού του μεγέθους έργα αποτελούν κεντρικές πολιτικές επιλογές, το δε έργο της Διοίκησης της εταιρείας είναι να σχεδιάζει και να προτείνει τις στρατηγικές και την πολιτική ανάπτυξής τους.

 

            Κυρίες και κύριοι

 

            Η  σημερινή γιορτή συνδιοργανώθηκε από την Διώρυγα της Κορίνθου και την Ουγγρική Πρεσβεία

 

            Το Διοικητικό συμβούλιο και εγώ σας ευχαριστούμε που βρεθήκατε σήμερα κοντά μας για να γιορτάσουμε τα 120 χρόνια λειτουργίας της Διώρυγας της Κορίνθου και καλούμε  όλους τους φορείς να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να κάνουμε το όραμα της διαπλάτυνσης της διώρυγας ( που ήταν και το αρχικό όραμα του Χαριλάου Τρικούπη) πραγματικότητα.

 

Ευχαριστώ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 120 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΔΕΟΥΜΕ ΚΟΣΜΟΥΣ

Σαν σήμερα στις 25 Ιουλίου του 1893 έγιναν τα εγκαίνια της Διώρυγας Κορίνθου παρουσία του Βασιλέως και όλης της Κυβέρνησης.

Volonakis_inauguration_painting

Η διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της ναυτιλίας του τουρισμού και γενικότερα της ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα η Διώρυγα χαράσσει καινούργιους δρόμους, η οικονομική της εξυγίανση στην διετία που πέρασε έχει επιτευχθεί και αντικρίζει τη νέα εποχή μέσα από την διαπλάτυνση και την εκβάθυνση για να μπορεί με επάρκεια να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες της ναυτιλίας και του τουρισμού.

Ισθμία, 25 Ιουλίου 2013



Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας & βραβεύσεις Προσωπικού

Την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΑΕΔΙΚ στα γραφεία της στα Ίσθμια.

Στη λιτή εκδήλωση ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μπαρκαγιάννης, μετά από μια σύντομη ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε βράβευσε τον Κωνσταντίνο Μαλανδρένη, απερχόμενο Πρόεδρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κορίνθου, για την συνεισφορά, το ήθος και την ευπρέπεια που επέδειξε κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. Ανέφερε ότι αποτελεί τιμή για ΑΕ Διώρυγος Κορίνθου, εργαζόμενος στην εταιρεία να είναι εκπρόσωπος όλων των εργαζομένων της Κορινθίας.

Malandrenis_award

Μεταξύ άλλων παρέλαβαν τιμητικές πλακέτες για το ήθος, τον επαγγελματισμό και την εν γένει προσφορά τους στην εταιρεία ο Προϊστάμενος Τεχνικής Υπηρεσίας- κος Φαίδων Κυριάκης, ο Υπάλληλος του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών- κος Χρήστος Κατεμής, η Ναύτης- κα Σοφία Ηλία, η Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων & Γραμματέας- κα Θεοδώρα Φιλάνδρα, ο Εργοδηγός Διώρυγας- κος Ευάγγελος Μόσχος και ο Ναύτης –κος Χρήστος Διαζίκης.



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟ ΕΝΘΕΤΟ «ΤΑΞΙΔΙ » ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΜΠΑΡΚΑΓΙΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ.


Η ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΟΜΒΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΗΜΕΡΑ -ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ


ΕΡΩΤΗΜΑ 1.

Τι έχει προσφέρει η διώρυγα της Κορίνθου στα 119 χρόνια λειτουργίας της στην Ελληνική Ναυτιλία και γενικότερα στην ελληνική κοινωνία και οικονομία;

Η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό κόμβο για τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Αποτελεί τη συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδό για πλοία με μέγιστο πλάτος 21,9μ, μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα 6,5μ. και με προέλευση/ προορισμό λιμάνια του Ιονίου Πελάγους, της Αδριατικής και της Νότιας Ιταλίας και προορισμό/ προέλευση λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Μέσω της διάνοιξης του Ισθμού (το στενό τμήμα ξηράς που συνέδεε την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα), δηλαδή μέσω της Διώρυγας της Κορίνθου, επιτεύχθηκε η θαλάσσια σύνδεση μεταξύ του Σαρωνικού και του Κορινθιακού Κόλπου (κατ΄ επέκταση μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους), η οποία, μέχρι την κατασκευή και λειτουργία της Διώρυγας πραγματοποιούνταν (δια θαλάσσης) μόνο μέσω του περίπλου της Πελοποννήσου.

Η θαλάσσια διέλευση μέσω της Διώρυγας παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στη διεθνή Ναυτιλία και κατ’ επέκταση στο διεθνές Εμπόριο, συγκριτικά με τον περίπλου της Πελοποννήσου. Από το διάπλου της Διώρυγας προκύπτουν οι εξής ωφέλειες:

  • Μείωση της απόστασης έως και 195 ναυτ. μίλια (από/ προς Πάτρα προς/ από Πειραιά) σε σχέση με τον περίπλου της Πελοποννήσου
  • Εξοικονόμηση χρόνου
  • Εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμων
  • Ασφαλής πλεύση σε προστατευμένα ύδατα (Κορινθιακός και Σαρωνικός Κόλπος) σε σχέση με τον περίπλου της Πελοποννήσου, ειδικά κατά την περίοδο του χειμώνα, όπου οι τοπικές κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής της Διώρυγας είναι σαφώς ευνοϊκότερες συγκριτικά με αυτές που επικρατούν νότια της Πελοποννήσου, κυρίως στην περιοχή των Ακρωτηρίων Κάβο Μαλέας και Κάβο Ματαπάς (γεγονός σημαντικό ιδιαίτερα για μικρά πλοία κλπ).

Η ιδιαίτερη γεωγραφική της θέση την καθιστά σημαντικό, νευραλγικό κόμβο, τόσο για το δίκτυο των θαλάσσιων μεταφορών, όσο και για το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετεί τη σύνδεση Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας,


Η έναρξη των εργασιών για τη διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου, από το στρατηγό Στέφανο Τυρρ, έγινε στις 23/4/1882 και τα εγκαίνια λειτουργίας του έργου έγιναν 11 χρόνια αργότερα, στις 25/7/1893, από τον Χαρίλαο Τρικούπη. Ο τεχνικός άθλος της διάνοιξης του Ισθμού της Κορίνθου πραγματοποιήθηκε με την εξόρυξη 12 εκατ. κυβικών χωμάτων, την εργασία 2.500 εργατών και τη χρησιμοποίηση των τελειότερων μηχανικών μέσων της εποχής. Εκτός από τα κρηπιδώματα, που στήριζαν το υποθαλάσσιο τμήμα της Διώρυγας, είχε γίνει επένδυση των πρανών σε επιφάνεια 30.000 τετραγωνικών μέτρων.

 Το συνολικό μήκος της Διώρυγας ανέρχεται στα 6.343 μέτρα, το πλάτος στα 24,6 μέτρα και το μέσο βάθος στα 8 μέτρα. H Διώρυγα λειτουργεί και προσφέρει τις υπηρεσίες της όλο το εικοσιτετράωρο.

ΕΡΩΤΗΜΑ 2

Ποιές είναι σήμερα οι προτεραιότητές σας και οι στόχοι σας για το μέλλον της διώρυγας;


Η πρώτη προτεραιότητα είναι η οικονομική εξυγίανση, το νοικοκύρεμα των οικονομικών της εταιρείας.

Έτσι η νέα Διοίκηση που διορίσθηκε στις 17 Μαρτίου 2011 εκπόνησε και εφάρμοσε άμεσα σχέδιο οικονομικής εξυγίανσης της εταιρείας που κατά τον προηγούμενο χρόνο τα λειτουργικά της έξοδα ήταν μεγαλύτερα από τα έσοδά της κατά 70%. Μόνο τα έξοδα μισθοδοσίας κατά το 2010 ήταν 20% μεγαλύτερα των εσόδων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία χρονιά ( 2009 )που η ιδιωτική εταιρεία Περίανδρος Α.Ε είχε την χρήση λειτουργίας της Διώρυγας η ζημιά ανήλθε περίπου στο ποσό του 900.000 ευρώ.

Η νέα Διοίκηση μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους πέτυχε την αντιστροφή των αποτελεσμάτων και από ζημιά 70% επί των εσόδων για το έτος 2010, το κέρδος για το 2012 υπολογίζεται σε 300.000,00 ευρώ.

Το μικτό κέρδος αυξήθηκε από 99.944,80 ευρώ στη χρήση του 2010 σε 1.568.408,00 ευρώ στη χρήση του 2011, δηλαδή αυξήθηκε κατά 1.469,21%.

Η μεταβολή του αποτελέσματος από έντονα αρνητικό σε θετικό οφείλεται στον απόλυτο έλεγχο εκ μέρους της Διοίκησης των λειτουργικών δαπανών που μειώθηκαν κατά 65% , την περικοπή των υπερωριών σε μέγεθος πολύ χαμηλότερο του ορίου που ορίζει ο Ν.4024/2012, την μείωση του προσωπικού από 114 σε 92 άτομα χωρίς καμία πρόσληψη ή αντικατάσταση χωρίς ωστόσο να μειώνεται τόσο η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της όσο και η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.

Η δεύτερη προτεραιότητα είναι να γίνει ασφαλής η διέλευση ιδίως τις νυχτερινές ώρες.

Στο τέλος Μαρτίου 2011 και κατά τα τελευταία τουλάχιστον 3 χρόνια, λειτουργούσαν μόνο 4 προβολείς αντί των 74 που απαιτούνται για το φωτισμό της Διώρυγας κατά τις νυχτερινές ώρες. Σήμερα λειτουργούν και οι 74 προβολείς (με υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτροδότησης), με αποτέλεσμα την ουσιαστική αύξηση της ασφάλειας για τις νυχτερινές διελεύσεις.

Παράλληλα σε εικοσιτετράωρη βάση ελέγχονται από την τεχνική υπηρεσία τόσο η κατάσταση των πρανών, όσο και το ακριβές βάθος του καναλιού και γίνονται όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις όπου χρειάζονται

Η Τρίτη προτεραιότητά μας είναι να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στα διερχόμενα πλοία

Στην Διώρυγα της Κορίνθου από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε την Διοίκηση της εταιρείας μαζί με το ανθρωπινό δυναμικό της, δουλεύουμε για να παρέχουμε όσο τον δυνατόν καλλίτερες υπηρεσίες διέλευσης στα διερχόμενα πλοία. Ξέρουμε ότι για να έχει λόγο ύπαρξης μία εταιρεία, ένας οργανισμός, πρέπει αυτοί που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ικανοποιημένοι. Μην ξεχνάμε επίσης ότι από την Διώρυγα περνούν περίπου 11.000 μικρά η μεγάλα πλοία όλων των εθνικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις η πρώτη επαφή πολλών ξένων επισκεπτών με την χώρα μας γίνεται στους χώρους της Διώρυγας. Εδώ θέλω να τονίσω ότι η ναυτική υπηρεσία ανταποκρίνεται με εξαιρετική επάρκεια τόσο στις υπηρεσίες πλοήγησης όσο και στις υπηρεσίες ρυμούλκησης προσφέροντας ασφαλή διέλευση στα διερχόμενα πλοία.

Όμως επειδή είναι διαπιστωμένη η ανάγκη για την υλοποίηση μεγάλης κλίμακας έργων συντήρησης για να συνεχίζει η Διώρυγα να είναι ασφαλής και αφετέρου λόγω των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων (διεθνής κόμβος, αρχαιολογικό μνημείο, τεχνολογικό και περιβαλλοντικό αξιοθέατο, κλπ) που σε ένα μεγάλο βαθμό μένουν αναξιοποίητα, η Διοίκηση ανέθεσε την εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας για τη διαπλάτυνση και εκβάθυνση της Διώρυγας, με παράλληλη αξιοποίηση της θαλάσσιας, παράκτιας και χερσαίας ζώνης της

ΕΡΩΤΗΜΑ 3

 Στην σημερινή συγκυρία της οικονομικής κρίσης θα μπορούσε η διώρυγα να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης ή να συνεισφέρει στην ανάπτυξη και πως; 

Ασφαλώς.

Η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας για να μπορέσει να ξεπεραστεί έχει ένα αντίδοτο. Την Ανάπτυξη. Και για να γίνει ανάπτυξη πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές και σε τομείς που η κάθε χώρα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για την χώρα μας είναι κυρίως ο τουρισμός η ναυτιλία και η πρωτογενής παραγωγή,

Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ιδιαίτερης γεωστρατηγικής σημασίας . Πρέπει οπωσδήποτε να αποτελέσει τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει και αυτή είναι η προϋπόθεση για να γίνουν έργα μεγάλης κλίμακας είτε για την συντήρησή της είτε για την διαπλάτυνση της.

Με σκοπό την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης λειτουργίας της Διώρυγας και της ενδεχόμενης αύξησης των διελεύσεων, εκπονήθηκε Μελέτη Σκοπιμότητας,

Έτσι σύμφωνα με την μελέτη η μεν ολοκληρωμένη συντήρηση του καναλιού απαιτεί κόστος περίπου 350.000.000 ευρώ με πολύ μικρή αύξηση των εσόδων η δε ολοκληρωμένη παρέμβαση που μεγαλώσει το πλάτος τις διώρυγας κατά 25 μέτρα και βάθος 3 μέτρα αλλάζει όλα τα δεδομένα στην ναυτιλία, τον τουρισμό ( μπορούν επιτέλους μεγάλα κρουαζιερόπλοια να έρχονται στον Πειραιά χωρίς να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου) με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 580.000.000€.

Η Διαπλάτυνση της Διώρυγας που θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια, συνδυαστικά με εξυγίανση της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας, εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση του αριθμού των ετησίων διελεύσεων από ~10.000 σε ~18.000 (αύξηση κατά 80%) και αύξηση των ετήσιων εσόδων και των κερδών από τις διελεύσεις κατά 200% (συνολικά ~15.000.000,00€ σε τρέχουσες τιμές).

Το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης της Διώρυγας κατά περίπου 25 μέτρα και εκβάθυνσής της κατά 3μ, πέρα από τα άμεσα οικονομικά οφέλη, αναβαθμίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό και το Λιμάνι του Πειραιά. Πλέον όλα τα σύγχρονα εμπορικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια –προφανώς με πλάτος μεγαλύτερο των ~25μ.- θα έχουν τη δυνατότητα διέλευσης μέσω της Διώρυγας. Θαλάσσιες μετακινήσεις που σήμερα εξυπηρετούνται από τον περίπλου της Πελοποννήσου ή ακόμη χειρότερα δεν εκτελούνται, με την υλοποίηση του έργου διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης θα ακολουθούν τη διαδρομή διέλευσης μέσω της Διώρυγας, αναβαθμίζοντας την κατ’ ουσία σε τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς.

Στο μεγάλο έργο της διαπλάτυνσης θα απασχοληθεί για να ολοκληρωθεί μεγάλος αριθμός εργαζομένων, θα μειωθεί η ανεργία που μαστίζει την Κορινθία και θα δημιουργηθούν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Πρόσθετα, με σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητας της Διώρυγας και της οικονομικής ανταποδοτικότητας της επένδυσης, μελετήθηκε η ανάπτυξη πρόσθετων συνοδών έργων και δράσεων, που θα δημιουργήσουν μεσοπρόθεσμα εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας όπως

η διάσωση, προστασία και ανάδειξη του Αρχαίου Δίολκου

η μετατροπή της περιοχής της Διώρυγας σε παγκόσμιας εμβέλειας πόλο έλξης επισκεπτών με την ανάδειξη της τουριστικής, πολιτιστικής και ιστορικής ταυτότητας της άμεσης και ευρύτερης περιοχής

η κατασκευή μαρίνων ελλιμενισμού σκαφών με παράλληλη ανάπλαση του παράκτιου χώρου που θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα, αθλητικές εγκαταστάσεις, κλπ και

άλλα έργα/ δράσεις για τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που παρέχει η Διώρυγα.

Στις παραπάνω πρόσθετες δράσεις καθοριστική θα είναι η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας που θα συνεργαστούμε στενά για να προκύψει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για την τοπική κοινωνία.

Σε μακροοικονομικό επίπεδο, το έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης αναβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο της Διώρυγας της Κορίνθου ως διεθνή κόμβο –χερσαίο, σιδηροδρομικό και θαλάσσιο, τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Τ.Ε.Ν.: Trans European Networks)- στο σύστημα των μεταφορών και παράλληλα, με την υλοποίηση των πρόσθετων συνοδών έργων και δράσεων, την καθιστά αναπτυξιακό μοχλό που μέσα σε ένα ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον δύναται να συνεισφέρει σημαντικά στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη, τόσο στην άμεση περιοχή όσο και στο σύνολο της Χώρας.

ΜΠΑΡΚΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ




Τα χαρακτηριστικά της Διώρυγας

corinth_canal_aedik_smallΗ Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 και 8μ. Ωστόσο, η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση των πρανών της είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα ν παραμείνει κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Συνολικά από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων και κράτησε τη διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.